klimatyzacja gdańsk


Samochodowa klimatyzacja

Samochodowa klimatyzacja jest jedną z często montowanych klimatyzacji. Dzieje się tak dlatego że obecnie z samochodów korzysta bardzo wiele osób, które wybierają się przy ich wykorzystaniu w bardzo dalekie trasy nawet w czasie największych upałów. Wobec tego trudno wyobrazić sobie ich jazdę bez włączonej klimatyzacji. Jednak trzeba pamiętać, że tylko dobrze ustawiona klimatyzacja będzie w pełni sprawnie funkcjonowała. Wobec tego bardzo ważne jest, aby ustawieniem samochodowej klimatyzacji zajmowali się prawdziwi specjaliści. Będą oni dobrze wiedzieli, w jaki sposób ustawić klimatyzację po zapoznaniu się z oczekiwaniami swoich klientów. Zajmą się także wykonaniem różnego rodzaju działaniu serwisowych w zakresie poprawienia sprawności działania klimatyzacji samochodowej.


Gdzie powinien znajdować się klimatyzator w domu?


Klimatyzacja w mieszkaniu to świetne rozwiązanie, jeśli nasze okna wychodzą na południe, co dodatkowo nagrzewa dom podczas upałów. Oczywiście na taką instalację mogą zdecydować się również osoby, które po prostu chciałyby cieszyć się chłodnym powietrzem podczas gorących dni. Kluczowe znaczenie dla prawidłowego działania klimatyzatora ma z całą pewnością miejsce jego montażu. Wokół urządzenia powinna znajdować się wolna przestrzeń, a sam klimatyzator powinien być zamontowany w taki sposób, aby podczas jego serwisu fachowcy mieli do niego łatwy dostęp. Najczęściej taki sprzęt umieszcza się pod sufitem dbając o to, aby nadmuch chłodnego powietrza nie był skierowany na kanapę, fotel czy inne często używane meble.



Koncerny motoryzacyjne zwlekały z wprowadzeniem nowych

klimatyzacja gdańsk

Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od XIX wieku do lat 1920. dwutlenek węgla. Został on wyparty przez czynniki z grupy fluoryzowanych węglowodorów, które mogły być stosowane przy niższym ciśnieniu roboczym w układzie chłodzącym. Po wycofaniu fluorowęglowodorów stosowano czynnik R12 (dichlorodifluorometan), który miał dobre właściwości termodynamiczne i wolno ulatniał się z układu chłodzącego. Jako szkodliwy dla warstwy ozonowej został zgodnie z podpisanym w 1987 roku Protokołem Montrealskim wycofany z użytku. W następnych latach stosowany był czynnik R134a (tetrafluoroetan) o dobrych właściwościach termodynamicznych, jest on jednak gazem cieplarnianym o bardzo wysokim indeksie GWP (1300). W związku z tym w Stanach Zjednoczonych i Japonii producenci zostali zobowiązani do bardziej wydajnych układów chłodzących, co zmniejszy zużycie czynnika. W Europie samochody od 2011 roku miały być wyposażone w układy klimatyzacji, w których czynnik R134a miał zostać zastąpiony nowym, o indeksie GWP niższym niż 150. Koncerny motoryzacyjne zwlekały z wprowadzeniem nowych regulacji, ostatecznie weszły one w życie w 2014 roku. W Europie stosowane są czynniki HFO1234yf (tetrafluoropropen: zbliżona charakterystyka termodynamiczna, indeks GWP=4) lub R744 (dwutlenek węgla, indeks GWP=1).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja


Dodane: 12-04-2019 09:24

Widok do druku:

klimatyzacja gdańsk